
1976 Cadillac Sedan DeVille – Land Yacht a javábol, avagy a nagy kék tepsi.
Gyerekkorában mindenki kocka autót rajzolt, nekem ez a vonalvezetés az etalon a mai napig. Ezt a tipust, évjáratot kerestem konkrétan. 2017-ben sikerült sok évnyi keresgélés után ráakadni a számomra megfelelő példányra, netes hirdetés alapján Kanadában, British Columbiában.

A Cadillacnél az utolsó modellév volt a ’76-os ahol még a hagyományos fullsize modelleket forgalmazták. Kivételt képezett a Seville, ami ekkor debütált és elsősorban az európai autók méretivel rendelkezett. De ez egy másik story. A modelpaletta ezen kívül a bazinagy tepsikbő állt még. Calais volt a belépőmodell, következő a DeVille, aztán a luxus nonplus ultra Fleetwood és a luxus coupé az Eldorado.

A DeVille a középkategóriát képviseli. De mivel egy Cadillac, ezért alapban olyan extrákat tartalmaz még így is ami a többi márkánál nem volt ekkor, vagy nagyon borsos áru extra volt. Pl. Automata klímaberendezés, 4x elektromos ablak, hátsó ablakfűtés, twilight sentinel(sötétedésre automatán kapcsolódó tompított világítás), stereo radio 4 hangszoróval, UV védő ablaküveg.

Érdekesség, hogy választható extra volt ettől a modellévtől az elektronikus benzinbefecskendezés. Szerencsére az enyém a 4 torkos karburátoros változat. Eléggé gyerekcipőben járt még ez akkor, ezért írom, hogy szerencsére. Másik érdekes dolog a modellel kapcsolatban, hogy a többi gyártóhoz képest nem volt lehetőség motorvariánsok közül választani. Az 500cui(8.2l) V8 big blockot szerelték az összes tipusba (kivéve a fentebb írt Seville) ebben az évben, 3sebességes autómataváltóval. 190LE és 495Nm. Ez eléggé meggyőző adat asszem, de természetesen nem egy erőgép az autó, mert 2.400kg az önsúlya és 5.85m hosszú.

Igazi land yacht érzés utazni benne, szinte úszik az úton. Annak ellenére nagyon adja a hajó feelinget, hogy a futóműve a standard változat. A DeVilleben választható extra volt a hátsó légrugózás, a Fleetwoodban és Eldoradoban alapban járt.

Meglepően jó a fékhatás is köszönhető az elől tárcsa, hátul dobféknek. Korai blokkolásgátló rendszer is volt már a választható extrák között. Sajnos az eredeti rádió tönkrement, ezért vettem bele egy teljesen tipusspecifikus és korhű kinézetű Retrosound rádiót, amivel szuperjó a zenei élmény. De sokszor csak a kipufogó hangját hallgatjuk menet közben, mert az egyszerűen király.

Az én autóm nagyon jó állapotban volt a kora ellenére. Egy 50 db-os Cadillac gyűjtemény részét képezte új korátol, ezért a belseje teljesen megmaradt eredeti állapotában, a külső krómelemek szintén hiánytalanok és nagyon szép állapotban vannak a mai napig.

Összességében egy gányolásmentes, eredeti állapotú, ikonikus autót sikerült vennem. Egy külső kozmetikai fényezésre szükség volt, mert az évtizedek során picit megkopott. Motorikusan a kopó, forgó, futómű alkatrészek cseréje után sikeres OT vizsgát is tett, és azóta is rendületlenül rója az utakat…



